loading...
فایل های علمی
مدیر بازدید : 10 دوشنبه 18 اردیبهشت 1396 نظرات (0)

تئوری سلسله مراتب نیازها و ایجاد انگیزه در ادامه تحصیل معلمین

تئوری سلسله مراتب نیازها و ایجاد انگیزه در ادامه تحصیل معلمیندسته: مدیریت
بازدید: 6 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 28 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 22

این تحقیق با فرمت ورد ، قابل ویرایش ، در 22 صفحه تهیه شده استبعنوان یكی از اولیه ترین تئوریهای محتوایی در انگیزش ، می توان به نظریه سلسله مراتب نیازها اشاره كرد در این تئوری نیازهای آدمی در پنج طبقه قرار داده شده است كه عبارتند از نیازهای جسمانی، نیاز به امنیت، نیاز به محبت، نیاز به حرمت، نیاز به خودیابی و كمال

قیمت فایل فقط 5,700 تومان

خرید

تئوری سلسله مراتب نیازها و ایجاد انگیزه در ادامه تحصیل معلمین 


تئوری سلسله مراتب نیازها:

بعنوان یكی از اولیه ترین تئوریهای محتوایی در انگیزش ، می توان به نظریه سلسله مراتب نیازها اشاره كرد. در این تئوری نیازهای آدمی در پنج طبقه قرار داده شده است كه عبارتند از: نیازهای جسمانی، نیاز به امنیت، نیاز به محبت، نیاز به حرمت، نیاز به خودیابی و كمال، نیازهای مذكور در سازمان بصورت پرداخت حقوق و مزایا و امكانات رفاهی ،ایجاد امنیت شغلی و مقررات حمایتی، تشكلهای گروهی رسمی و غیر رسمی در محیط كار ، قائل شدن حرمت برای فرد و كارا و در مراتب مختلف سازمان و ایجاد امكانات برای شكوفایی توان بالقوه افراد، ارضا می شوند به طبقه بندی مذكور ، دو نیاز دانش اندوزی و شناخت و درك پدیده ه ، نیاز به زیبایی و نظم،نیز اضافه شده كه قبل از نیاز به خودیابی قرار میگیرند ، شكل شماره 1 سلسله مراتب نیازها را نشان می دهد. اگر چه تئوری سلسله مراتب نیازها مستقیماً برای انگیزش كاری طراحی نشده است ، اما می توان نتیجه گرفت كه با ارضای این نیازها برای فرد انگیزه به كار درسازمان ایجاد خواهد شد و شاید این ساده ترین خواستها را بوجود می آورند و در راه برآوردن این خواسته هاست كه فرد به رفتار خاصی دست می زند و انگیزه عمل در او بیدار می شود.

ایجاد انگیزه در ادامه تحصیل معلمان

در زمینه ایجاد انگیزه در معلمان جهت شكرت در ضمن خدمت مطالعات فراوانی صورت گرفته ، نتایج تحقیقات جكسون در این مورد به پیشنهاد یك شیوه تكمیل شده.

اجرای این شیوه مستلزم آنست كه ساعات تدریس معلمان كاسته و در عوض ساعاتی به زمان تحلیل و برنامه ریزی ، پژوهش و تحقیق توسط آنها افزوده شود . از نظر جكسون پژوهش و تحقیق بیشتر توسط معلمان موجبات ادراك برترآنان می شود. لذا تداوم تحقیقات را فراهم می سازد.

تیلن نیز بعد از پژوهش در همین زمینه در سال 1971 می نویسد: معلمان از نقاط ضعف و تدریس خود به خوبی آگاهی دارند و از برنامه های آموزشی كه در برطرف كردن این تقاط ضعف به انان كمك كند بخوبی استقبال می كنند.

مروری اجمالی بر تحقیقات گذشته:

بنابر بررسیهای انجام شده در زمینه سابقه تحقیق این موضوع، تحقیقی كه دقیقاٌ در این راستا انجام شده باشد، یافت نشده ، لیكن پاره ای تحقیقات با عناوین دیگر انجام شده كه می توان برخی از نتایج آنها را درخصوص عوامل مورد بررسی در تحقیق حاضر ، مفید فایده باشد. این بخش بطور اختصار به عمده ترین نتایج این بررسی ها می پردازد.

تحقیق آقای صمد ایزدیدر سال 1371 

عنوان تحقیق: بررسی كارایی و اثر بخشی آموزشهای ضمن خدمت معلمان كاردانی رشته آموزش ابتدایی در سطح استان مازندران.

هدف تحقیق: بررسی كارایی و اثر بخشی اموزشهای ضمن خدمت معلمان رشته آموزش ابتدایی ، مقطع كاردانی در سطح استان مازندران.

هدفهای ویژه مطالعه پاسخگویی به سئوالات ذیل است:

1-آیا آموزش ضمن خدمت معلمان در مواردی چون افزایش درصد قبولی و نمره ارزیابی از كار ، پذیرش مسئولیت و روحیه قوی در انجام فعالیت برای دستیابی به اهداف سازمان موفق بوده است؟

مطلاعات گیلفورد جارنسن

این مطالعات طی یكدوره 30 ساله انجام شد و 5700 نفر متقاضیان مشاغل یك موسسه عام المنفعه درآن شركت داشتند.

از متقاضیانن خواسته شده ده عامل را كه نشان دهنده جنبه های گوناگون شغلشان است، بر اساس اهمیتی كه برای آنها قائلند ، رده بندی كنند. این ده عامل عبارتند از:

-پیشرفت (فرصت برای ارتقاء)

-مزایا(تعطیلات ، پرداخت هزینه های بیماری ، بازنشستگی ، بیمه و غیره)

-شركت (استخدام بوسیله شركتی كه شما مفتخرید برای آن كار كنید)

-همكاران(كارگران رفیق كه با یكدیگر توافق اخلاقی دارند و دارای روابط لذت بخشی هستند)

-ساعات(زمان خوب آغاز و پایان كار ، میزان ساعات كاری در روز یا هفته ،كار روزانه یا شبانه)

نوع فایل:word

سایز:28.4 KB 

 تعداد صفحه:22

قیمت فایل فقط 5,700 تومان

خرید

برچسب ها : تئوری سلسله مراتب نیازها و ایجاد انگیزه در ادامه تحصیل معلمین , دانلود تئوری سلسله مراتب نیازها و ایجاد انگیزه در ادامه تحصیل معلمین , تئوری سلسله مراتب نیازها و ایجاد انگیزه در ادامه تحصیل معلمین , سلسله مراتب نیازها , ایجاد انگیزه در ادامه تحصیل معلمین , مروری اجمالی , مطلاعات گیلفورد جارنسن , تئوری سلسله مراتب نیازها , تحقیق , جزوه , مقاله , پایان نامه , پروژه , دانلود تحقیق , دانلود جزوه , دانلود مقاله , دانلود پای

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 2093
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 37
  • آی پی دیروز : 39
  • بازدید امروز : 83
  • باردید دیروز : 96
  • گوگل امروز : 5
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,495
  • بازدید ماه : 2,292
  • بازدید سال : 12,713
  • بازدید کلی : 186,165